Day 3, 4 and 5 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joyce Verm - WaarBenJij.nu Day 3, 4 and 5 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joyce Verm - WaarBenJij.nu

Day 3, 4 and 5

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 September 2014 | Canada, Vancouver

Day 3, 4 and 5

Maandag ben ik naar een concert geweest at the Commondore ballroom. Interpol speelde toen en ik weet niet wie er in het voorprogramma stond. Paola is grote fan van hun en moest en zou daarheen, dus wij zijn meegegaan. Het was leuk, beetje indie rock muziek. Erg populair in Amerika en Canada denk ik, want ze doen een North America tour en al veel is uitverkocht.

Dinsdag begonnen de eerste lessen. Ik heb de level ‘upper intermediate’. Geen idee wat het inhoud, maar in ieder geval dat ik aardig goed ben! :- P Volgens mij heb je low intermediate – intermediate – high intermediate – upper intermediate en ik denk nog 1, maar ik weet het niet zeker. Ik zit gemixed met high intermediate in een klas. Maar dat is niet erg, de meesten daar zijn begonnen bij nul en zijn hier al een aantal weken.
Waar ik gewoon doe en het niet kan uitleggen, kunnen zij wel uitleggen wat ze aan het doen zijn. Wil niet zeggen dat ze het vaak goed hebben, want dat is niet zo. Maar ze weten in ieder geval waar de leraar het over heeft als hij praat over past simpel etc.

De leraar heet David (44 jaar en vader van een 5 jarig meisje) en hij is best grappig. Hij probeert alles levendig te maken en rare dingen toe te voegen in de hoop dat we het zullen herinneren. Je moet wel even aan hem wennen.
Ik vraag me af of het leuk is om hier docent te zijn. Je kunt niets opbouwen met je klas en je moet elke week dag/week dingen doen want op maandag zijn er mensen weg en komen er nieuwe. Maar goed.

Het voelt alsof ik in de brugklas zit. Absentie wordt heel streng nagekeken. Als je in de pauze verdwijnt, wordt je alsnog absent gezet. (Als je minder dan 80% aanwezig bent, dan kan je je visum verliezen en kunnen ze je weigeren om nog naar school te komen.) Anders dan ons vertelt is, mogen we wel drinken in de les, maar telefoons moeten wel weg. Huiswerk elke dag.. I think it will be normal at the end.

Gisteren hebben we een rollenspel gedaan. 2 mensen en de rest waren journalisten looking for a story. Daarna moesten we daarover een artikel schrijven in een groep. We hebben ook nog een paar grammaticale oefenen gedaan. Tabloit newspaper was the subject of the day.

Vandaag hebben we het gehad over a story from the book we get. Elke klas heeft een gezamenlijk boek en daar moeten we steeds stukjes uit lezen en bespreken we dan in de klas. Speeddatig was the subject of the day. Dus we hebben ook echt speeddating gedaan. Alleen de mensen vanuit Europa zouden gaan speeddaten en vonden het niet zo raar. De anderen wel. Maar na het zelf gedaan te hebben, vonden ze het allemaal erg leuk! Daarna nog wat andere oefeningen en natuurlijk: huiswerk.

Gister wilde ik met ESL mee naar Queen Elizabeth park. Ze verzamelen bij hun office. Maar omdat ze ook bij ons op school zitten, had ik dat nog niet gezien. Ik kon ze helaas niet vinden, dus ben doorgelopen naar Stanley park. Zolang de zon schijnt, moet ik alles buiten doen natuurlijk. Blond als ik ben, dacht dat ik op mijn all stars (met al zware voeten), wel de buitenste ring kon lopen (8/9 km). Halverwege ben ik Stanley park ingegaan, rechtdoor naar huis. Of naja, na een paar verkeerde paden gekozen te hebben dan. Stanley park is erg rustgevend. :-P Vergeleken met de stad is het een wereld van verschil. Je hebt echt het gevoel ergens anders te zijn. Het is er zo rustig, je hoort alleen vogels en eekhoorn. Je ziet grote bomen, bomen in bomen, meren, lelies.. Totempalen niet te vergeten (ik wil er 1 mee naar huis, maar ik denk niet dat het in het vliegtuig past). Ik heb zwarte en bruine eekhoorns gezien! Ze kwamen echt naar mij toe en als je stil bent blijven ze ook lang zitten. Toen ik mijn tas pakte, kwamen ze echt op me afgestormd. Toen was ik wel even bang wat ze gingen doen.. xD Toen ik het “park” uit was, kwam ik in een rozentuin terecht. Vele bloemen waren nog in bloei, dus dat was leuk. Toen kwam ik uit bij een andere meer en daar zat een reiger. Toen ik daar foto’s van maakte ging een oude vrouw tegen mij praten. Ze ging van alles vertellen de dieren in het park, wat ik niet allemaal begreep omdat ik niet voor alle dieren de Engelse naam weet. Maar omdat ik daar langer zat, heb ik wel de river-otters gezien en a lot of pictures she made. Ze is echt een oma. Met hele grote glazen in haar bril en een glitter randje, ontzettend aardig, foto’s bij haar to tell everybody who wants to hear her story en eten bij der. Ze vertelde mij waar en wanneer ik de bevers kan zien. So I will come back. Maybe she will be there to. Ik denk dat ze met aardig weer elke avond een rondje loopt daar en foto’s maakt (met haar old-fashion camera, die je nog steeds moet laten afdrukken). Later kwam een vriendin van haar en ze vertelde: We are called the old-bever-ladies. So you can tell you meet the old-bever-ladies. Well, I met them! Haha. Ze zei ook dat ik de volgende keer unsalted peanuts mee moet nemen, dan eten de eekhoorns uit mijn hand.

Toen ik eindelijk thuis was (denk dat ik 4/5 uur gelopen heb van huis tot huis), heb ik hier in de keuken wat te eten gemaakt. Komen best veel mensen koken hier en ze zijn erg aardig. Als je op school geen vrienden kan vinden, dan vindt je ze hier wel. De keuken ziet er goed uit en schoon. Dat had ik niet verwacht. Daarna nog even gekletst met Christian en toen geslapen. Eerste nacht dat ik niet wakker ben geworden en ook niet opgestaan om 6 uur.

Vandaag heb ik wat rond gelopen met Paola na de lessen. Het is begonnen met regenen.. In het weekend wordt het weer beter zeggen ze. Chinatown is echt niet iets waar je wil lopen. Het eerste gedeelte was oke, maar verder. Ga daar nooit meer heen. De man bij de receptie verbood mij om naar een bepaalde straat te gaan in Chinatown (hij ziet er zelf uit als een Chinees/Koreaan). Nu snap ik waarom. Weet niet of dat de straat was, maar het was vreselijk. Er zijn daar zoveel homeless people, zoveel mensen die dronken zijn/onder invloed van drugs. Gure steegjes e.d. Maar ook gewoon midden op straat. Ik denk dat we bijna geen “normaal” persoon zagen en toen we die tegen kwamen, zijn we hen gevolgd totdat we weer in een normaal stuk waren. Terug gelopen door Gastown.

We hebben een trip naar Victoria en Whistler geboekt voor dit weekend.

Morgen school, beertasting en a party at night!

xxx

P.S. Het is leuk om te leren over andere landen en culturen, hoe het er in dat land aan toe gaat. Het is gek dat er zo'n groot verschil is, maar de mensen allemaal dezelfde interesses en behoeftes hebben. Het zorgt er ook voor dat je gaat twijfelen of ze sommige dingen daar ook hebben.. Terwijl je weet dat dat zo is. Bijvoorbeeld films, muziek, hello kitty, eten etc.

  • 18 September 2014 - 16:19

    Ivon:

    Heej!
    Super leuk om te lezen allemaal! Klinkt allemaal heel bekent voor mij, behalve het kleine feit dat jij in Canada zit...
    Hoop dat je een leuke tijd hebt en dat je niet meer naar Chinatown hoeft.
    Good luck with your lessons! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

Learning English

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2014

Last week

07 Oktober 2014

Week 3

03 Oktober 2014

Animals!

01 Oktober 2014

Day 11 t/m 19

23 September 2014

Day 7, 8, 9 and 10 WEEKEND!
Joyce

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 3295

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 11 Oktober 2014

Vancouver

Landen bezocht: