Day 7, 8, 9 and 10 WEEKEND! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joyce Verm - WaarBenJij.nu Day 7, 8, 9 and 10 WEEKEND! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joyce Verm - WaarBenJij.nu

Day 7, 8, 9 and 10 WEEKEND!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 September 2014 | Canada, Vancouver

Misschien schrijf ik niet voor iedereen interessant, maar ik doe het ook voor mezelf om alles te onthouden. So read the WEEKEND editions and the rest is up to you!

Vrijdagavond zijn we naar Forbidden Vancouver geweest. Het was echt heel cool! Een man in een old suit met handlantaren kwam ons daar ophalen. George is his name. Hij ging ons wat vertellen over de geschiedenis van Vancouver / Gastown. Look it up, it’s better than mine story. Ik kan je het verhaal echt niet nadoen. Maar het was geweldig. Hij was zo goed, hij zoog je echt in zijn verhaal. Lachen, huilen, sad, anger, you feel everything! Hij vertelde zijn verhaal vanuit George, hoe gastown is ontstaan, afgebrand en opnieuw opgebouwd is en een paar personages uit zijn leven en het verhaal daarbij. Moord, ziekte, alles. Het was echt goed. You must done it. After that we had some beers.

Zaterdag ging de wekker vroeg, 6am. Victoria staat op het programma. We gingen met de bus naar de ferry, dus ik heb een stuk of zuid Vancouver gezien. The ferry is awesome! Ontzettend groot. We zijn de hele tijd buiten geweest, van de zon in bijna regen en hebben seals and dolphins gezien! Eenmaal daar aangekomen een kleine tour en langs Fishermanswarf geweest. Een heel klein, vrolijk plaatsje. Met seals and river otters heel dichtbij! Je kunt ze voeden, maar genoeg anderen deden dat, dus we hebben een foto!

Daarna een kleine tour door the city centre en zelf rondgelopen. We kwamen een paar locale markten tegen en een peace evenement. Niet al te grote stad, maar nice and friendly. We hadden super weer, dus heerlijk rondgelopen en ook langs de haven e.d. Ook het kasteel een bezocht. Daarna back on the ferry, dat was minder spectaculair dan de heenweg.. haha. Het werd al snel donker. Eenmaal thuis (9/10 uur) snel wat eten, ik had honger! De ferry deed er langer over dan normaal en het was erg druk op de weg.

Toen snel naar bed, want de volgende dag ging de wekker om 7 uur. Voor Whistler dit keer. Nu heb ik ook een stuk van de noord kant gezien. I like north more than south. Ik denk dat ik overal moet gaan lopen of fietsen en daar een jaar voor uit moet trekken. Ik wil alles zien en overal foto’s van maken (mijn sd kaart was al vol..)! We zijn begonnen bij the Shannen falls. Just for a short time. Daarna zijn we naar squamish museum geweest, dat was erg leuk. Alle kunst die ze maken te zien en alle heule dure jassen/vesten, sokken etc. Een korte film vertelde ons heel veel over hun cultuur en de museum liet alles in real-life zien. Ik heb daar ook een armbandje gemaakt!:o

Na de museum zijn we naar Whistler geweest. Het is een smal, vrolijk dorpje. Je hebt er niet veel, maar het is leuk om te zien. Je moet hier voornamelijk heen gaan als je van sport houdt. Nu was het voor de mountainbikers heel erg aantrekkelijk. 30 graden, lekker racen. Wij konden de peak to peak doen, ziptracking of bungeejumpen. Ik heb ziptracking gedaan, just because I love it. Met de gondola zijn we een stuk de berg op gegaan. Daar hebben we door de rainforest en het woud gelopen. De guides (Chris and Guy) vertelde ons over van alles waar we langskwamen. De bomen, de dieren, het water etc. Tussendoor we did ziptracking ofcourse. It was really fun and really to short! Bij de laaste zip, vertelde ze ons hoe we op zijn kop konden gaan. Helaas pas bij de laatste zip.. I like those things. Nice views, quiet..
Op de terugweg kwamen we in een fille terecht, dus het duurde allemaal 1 a 2 uur langer.. This time I was prepaired. I bring food!

Vandaag weer les. We zitten nu in een ander klaslokaal, deze is heel vervelend. Maar goed. Het zou zonnig zijn vandaag, maar dat was niet het geval helaas. Weer in Vancouver is niet te voorspellen. Echt niet. Rond 2/3 uur begon het op te klaren. Dus ben ik met Raphaella naar Capilano Bridge geweest. Misschien morgen een kans voor Grouse Mountain? Capilano bridge was nice. Walking true de (rain) forest. Eekhoorn gezien met een dennenappel. :D Veel verschillende bruggen en je kijkt in de afgrond, I like! Also quiet. I like nature. Het verschil tussen downtown en een natuurgebied is zo groot. Het is geweldig. We zijn daar 2 uur geweest, maar had daar gemakkelijk een dag kunnen rondlopen.
Daarna lekker in hotel gegeten en drankje gedaan met Christian.

Het is me aardig gelukt het kort te houden. (:

Ik vind het leuk om the praten met de bewoners hier. Ze vertellen je veel over het leven hier en de city en zijn erg nieuwsgierig naar jou. Ze willen je alles vertellen over de stad en waar je heen moet. Ik denk dat het niet zoveel verschilt met Nederland, behalve de natuur en unpredictable weather. Sommige dingen zijn erg prijzig, andere dingen vallen wel mee. Vooral het fastfood valt wel mee.. xD

This weekend I will go to the Rockie Mountains. Er zijn veel Brazilianen hier, die ook gaan. Most of them have never seen snow before.. That will be much fun!! Snow fight!

Until next time vogues.

Lots of kisses and hugs from Vancouver!